.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فاضل لاریجانی تحت تعقیب است

 احمد توکلی ˈ دوشنبه شب در مراسم جشن دهه مبارک فجر ˈ مجمع اصول گرایان استان قم ˈ در مسجد اهل بیت(ع) بیان داشت: یکی از خطرات بزرگ پیش روی انقلاب اسلامی فساد است و اگر برای مقابله با آن اقدامی نکنیم انقلاب را از کار خواهد انداخت.
به گزارش شمال نیوز به نقل از عرش نیوز ، وی با بیان اینکه در امر مقابله با فساد در کشور تاکنون موفق نبوده ایم، اظهار داشت: کشف تخلفات مالی امری زمان بر است و باید به دلیل برخورد مناسب با پرونده سه هزار میلیارد تومانی و پرونده بابک زنجانی از رییس قوه قضائیه تشکر کنیم.

وی گفت: فساد اقتصادی در حکومت دینی خطری بسیار بزرگ است و فساد در این گونه حکومت که مدعی پاکی و سلامت است بسیار زشت تر از سایر نظام های حکومتی است.

این نماینده مجلس ابراز داشت: ریشه فساد در حکومت از آن جا شروع می شود که افراد در برابر هواهای نفسانی خود یا تمایل به برخی دسته ها چون حزب، گروه و ... خدا و خلق خدا را فراموش کنند که در این صورت شاهد ظلم های بسیاری خواهیم بود.

وی گفت: فساد سیاسی و اقتصاد مانند کارد و پنیر بوده و باعث نقض شایسته سالاری می شوند و تولید ملی در پی آن پایین خواهد آمد.

توکلی با اشاره به این که در کشورهایی که فساد زیاد باشد نرخ سرمایه گذاری پایین می آید افزود: فساد، کارایی اقتصاد را از بین خواهد برد و با زیاد کردن فقر مطلق و نسبی باعث تشدید شدن انحصار می شود که این امر ضد کارایی و عدالت است.

وی ادامه داد: مطالعه در 59 کشور جهان نشان می دهد هر چه فساد بیشتر شود اعتبار دولت کمتر شده ، سرمایه گذاری کمتر می شود و نرخ رشد اقتصادی پایین خواهد آمد.



** شفافیت بودجه، مرحله دوم هدفمندی، سعید مرتضوی

توکلی در ادامه سخنرانی خود به سووالات برخی از حاضران پاسخ داد.

این نماینده مجلس در پاسخ به سووالی در زمینه شفافیت بودجه یا عدم شفافیت آن عنوان کرد: بودجه 93 شفافیت بیشتری نسبت به بودجه های قبلی داشت البته در بین تبصره ها کمتر عدد گنجانده شده است و هنوز اشکالاتی در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی مرکز پژوهش های مجلس اجرای فاز دوم هدفمندی موجب می شود که بهای همه حامل های انرژی چهار برابر شود و باید در نظر بگیریم که اکنون وضع بسیار بدتر از روزی است که احمدی نژاد هدفمندی را آغاز کرد بنابراین باید محتاط تر باشیم.

وی در مورد پرونده سعید مرتضوی نیز گفت: فاضل لاریجانی تحت تعقیب است و از آن سو نیز سلب صلاحیت قضایی برای کسی چون مرتضوی بود اما اگر قاضی بودم حکم سنگین تری علیه او می دادم.



** ماجرای سبد کالا

وی در پاسخ به سووالی در زمینه توزیع سبد کالا در بین مردم بیان داشت: از این امر بسیار متاسفم و صف طولانی زنان برای دریافت کالا خجالت آمیز است و این سبد کالا باعث اعتراضاتی در مجلس شد و متاسفانه از تجربیات گذشته استفاده نکرده ایم.

توکلی درعین حال یادآور شد: بنده از توزیع سهمیه بندی دفاع می کنم و سبد کالا ننگ نیست چرا که هر جنگی معنایی دارد و زمانی که رونق اقتصادی به رکود تبدیل می شود و شرایط زندگی دشوار می شود مردم باید حداقل ها را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: عده ای به اسم اصول گرایی، فاسد هستند اما در همین مساله بسیاری از اصلاح طلبان را داریم که سالم هستند.

توکلی اضافه کرد: از دکتر روحانی رییس جمهور نیز تشکر می کنیم که به معاون اول خود دستور داد با رانت خواری مبارزه شود و باید با او را در این زمینه همکاری کنیم./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سروی 15 بهمن 1392
آقای توکلی شما خودت دکتری بورس خارج از کشورز و..........

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.